středa 25. dubna 2012

50.

Hymna života

Život je šance - využij ji
Život je krása - obdivuj ji
Život je blaženost - užívej ji
Život je sen - uskutečni ho
Život je výzva - přijmi ji
Život je povinnost - naplň ji
Život je hra - hrej ji
Život je bohatství - ochraňuj ho
Život je láska - potěš se s ní
Život je záhada - pronikni ji
Život je slib - splň ho
Život je smutek - překonej ho
Život je hymna - zpívej ji
Život je boj - přijmi ho
Život je štěstí - zasluž si ho
Život je život - žij ho. 

Matka Tereza

Mám chuť napsat takovou úvahu. Doufám, že vy jí máte chuť číst. Pokud ne, máte smůlu =D
O čem? Koukněte se o pár řádků víš a uvidíte ;)


Šance - v životě jich máme spoustu. A využít všechny? Možná by nám to bylo ku prospěchu, ale možná taky ne =D  Alespoň bychom mohli říct, že jsme si žádnou nenechali ujít a o nic nepřišli. Většinou si ale vybíráme ty šance, které se nám nejvíc zamlouvají, anebo je to šance poslední. 

Krása - myslím, že život krásný JE. Ne stále, ale pokud budeme chtít, bude krásný dost často, abychom si to o něm mohli myslet. A obdivovat ho. 

Blaženost - vzhledem k tomu, že pořádně nevím, co to znamená, tak to vynechám. Dokázal by mi to někdo vysvětlit? (Rodiče selhali)

Sen - kolik času jsem strávila tím, že jsem snila (nemyslím ve spánku, protože to, co se mi zdá, je škoda slov =D ).  Ale to mi k uskutečnění snů asi těžko pomůže a vám asi taky ne. Musíme je pomalu začít realizovat! (Pokud to půjde) 

Výzva - do všeho skočit po hlavě, ne to já nejsem. Vše, co mi přijde alespoň trošku nepravděpodobné či s tím nemám šanci, vzdávám. Musím říct, že moc neriskuju. Měla bych? Možná. 

Povinnost - těch určitě máme určitě všichni spoustu. Plníme je rádi? Ne. Teda myslím, že ne =D Ale jak se je v citátu - máme ji naplnit. A potom od nich budeme mít klid. ale ne na dlouho =D

Hra - ano, život je hra, kterou všichni prohrajeme :/  Ale musíme jí "hrát" co nejlépe! A záleží jen na nás, jak dobře. Čím lepší hra, tím méně budeme litovat toho, že jsme prohráli. 

Bohatství - je mi jasné, že Matka Tereza nemyslela peníze. Nevím, co přesně MYSLELA, ale mám "pár" možností. 

Láska - moc dobře vím, že bez lásky se nedá žít, proto patří k životu.  Vždy potěšení nebude, hlavně pokud bude nešťastná, ale určitě za to stojí. 

Záhada - je toho spoustu, co je v lidském životě záhada. Proč se někteří lidé rodí nemocní, zdraví, chytří, hloupí, krásní, oškliví?  A kde se tohle všechno bere? Většinou je to v genech. A geny...? Jsou další záhada. 

Slib - když nám někdo něco slíbí, věříme, že to on dodrží. Ale dodrželi bychom slib i na jeho místě? Pokud je člověk čestný a půjde to, bude se snažit slib dodržet. A my bychom měli jednat stejně.

Smutek - může nás přepadnout zcela nečekaně. A kdy odejde? Toť otázka. někdy se stále drží a stále se nechce pustit. Jediné, co nám zbývá, ho překonat. 

Hymna - co ve vás vyvolává za pocity, kdy zaslechnete naši hymnu? Já, já osobně jsem v té chvíli moc ráda, že jsem Čech.  I přesto všechno. Vždyť je to má vlat!

Boj - boj v pravém smyslu už zřejmě není aktuální, ale v životě se bojovat určitě vyplatí. nesmíme se nechat porazit jen tak!

Štěstí -  mít štěstí může být náhoda, ale určitě si k němu nějak pomoct můžeme. Věřit. Být pozorní, abychom to štěstí nepřehlédli - i to se může stát. Dát mu nějakou šanci, aby se projevilo. 

Život -  o to nám přece všem jde, ne? Žít! Tedy doufám. Nikdo přece neví, zda budeme mít šanci  obdivovat  jeho krásu a bohatství, snít o něm, nebát se výzvy,plnit své povinnosti, hrát a bojovat, prožívat lásku, užívat si štěstí, překonávat smutek, řešit jeho záhady, plnit sliby a zazpívat si tuto Hymnu života.    



Pa =)
Verry Chatty 

PS: Možná mi někdo řekne, že jsem citát pochopila špatně nebo tak, ale dopředu říkám já, že Takhle jsem to pochopila, napsala a přepisovat to nebudu. Psala jsem prostě to, co mně napadlo. 

Žádné komentáře:

Okomentovat